Uwaga! Artykuł zawiera lokowanie produktu – czyli co łączy Grę o Tron, diamenty i Meksyk?

 

2,3 mld dolarów – tyle według CNBC zarobił Starbucks na „wpadce z kubkiem” HBO w ostatnim odcinku Gry o Tron. Dlaczego markom opłaca się lokować produkty i czy na pewno przeoczenie kubka z kawą przez twórców Gry o Tron było wynikiem niedopatrzenia?

Zacznijmy od tego, że właściwie to Starbucks nie zarobił tych pieniędzy, a je zaoszczędził. Bowiem na 2,3 mld dolarów został wyceniony ekwiwalent reklamowy, czyli kwota jaką marka musiałaby wydać na płatne reklamy. Niezależnie od tego czy była to „wpadka twórców” czy też zamierzony zabieg, efekt został osiągnięty – lub dobrze wykorzystany. W jaki sposób? Tutaj pojawia się szerokie pole manewru dla PR’owców, marketingowców i specjalistów ds. komunikowania w biznesie. Więcej